Źródło: toyota.com.bh |
Zalety, czyli wybierz to auto, jeżeli...
... oczekujesz od auta wysokiego poziomu komfortu. Wynika on z kompilacji sporej masy (minimum 1 595 kg), miękkiego zawieszenia, miękkich obić foteli, dobrego wyciszenia, ale także wysokiej mocy układu hybrydowego (218 KM). Wszystko w tym aucie dzieje się miękko, łatwo i przyjemnie. Zawieszenie dobrze i po cichu wybiera drogowe nierówności. Samochód przyspiesza sprawnie, a jeśli nie wciska się pedału przyspieszenia do podłogi to w zasadzie nie zauważa się szybko zachodzącego wzrostu prędkości.
... szukasz samochodu, który będzie Cię miło zaskakiwał zużyciem paliwa podczas jazdy po mieście. Wczesną jesienią 5 l/100 km to i tak mało. Szczególnie biorąc pod uwagę, że to duża limuzyna, która w testowanej wersji ma masę 1,7 tony! Jak w każdej hybrydzie w trasie jest gorzej, ale przy wynikach 7-8 l/100 km nie ma tak naprawdę na co narzekać. Zafascynowało mnie to połączenie cech: bezkompromisowo komfortowy, duży i ciężki samochód o niskim zużyciu paliwa. Przy zbiorniku o pojemności 49 litrów zajedziesz całkiem daleko.
... chcesz zainwestować w auto na wiele lat. Myślę, że już od dawna stosowana technologia hybrydowa nie będzie sprawiała żadnych problemów w wieloletnim użytkowaniu. Auto sprawia wrażenie solidnego i budzi zaufanie. Design jest zarówno nowoczesny jak i ponadczasowy. To taka klasyczna limuzyna, której elegancja nigdy się nie nudzi. Niektórzy nawet uważają, że wygląda skromnie.
... masz nieprzyjemne doświadczenia z autami wyposażonymi w rekuperację energii. W Camry hamowanie jest całkowicie płynne i nie ma możliwości, aby wyczuć moment, w którym zamiast rekuperacji wkraczają hamulce. Nawet w Toyotach nie jest to oczywiste, co potwierdziły moje jazdy hybrydową Corollą.
... koło zapasowe jest dla Ciebie obowiązkowym wyposażeniem. Co prawda tylko dojazdówkę, ale jednak, odnajdziesz pod podłogą bagażnika.
... cenisz wsparcie w postaci odczytu znaków drogowych. Działa to dość nieomylnie.
... a także w postaci aktywnego tempomatu utrzymującego stały dystans do auta przed Tobą. Uwaga jednak w ciasnych łukach na zjazdach z autostrad lub dróg szybkiego ruchu! Jeśli na ostrym zakręcie auto przed Tobą zniknie z pola radaru, Twoje auto zacznie przyspieszać.
... nie lubisz być oszukiwany dla dobra sprawy. Licznik przekłamuje tylko +4%. ;)
... nie potrzebujesz limuzyny na niemieckie autostrady celem wykorzystania braku limitów prędkości. Prędkość maksymalna podawana fabrycznie to 180 km/h. Camry pojedzie więcej: licznikowo 195 km/h, co według GPS daje 187 km/h. Nadal oznacza to jednak, że będziesz musiał zjeżdżać z lewego pasa.
... potrzebujesz funkcji automatycznego włączania świateł drogowych. Tutaj wyłączanie działało całkiem sprawnie i nikogo nie oślepiły.
... chcesz dużo miejsca we wnętrzu. Jest go całkiem sporo, choć niektórzy mogą być rozczarowani, jeśli po zewnętrznej prezencji oczekują więcej.
Źródło: motomodeon |
Wady, czyli nie wybieraj tego auta, jeżeli...
... oczekujesz najnowszej technologii na desce rozdzielczej. Wskaźniki i system multimediów to nie jest obecny szczyt, a są tacy, którzy uważają, że nie jest to nawet średnia. W jednym z testów usłyszałem, że Camry to "analogowa limuzyna". Dla jednych będzie to wadą, dla innych zaletą.
... wymagasz wyglądu i materiałów "premium". Tu jest solidnie, trwale i wystarczająco dobrze. Natomiast możesz być przykładowo zawiedziony tym, że skóra jest tylko na środku siedzenia, a po bokach inny (sztuczny) materiał. Nie widać tego na pierwszy rzut oka, ale na drugi już tak.
... lubisz siedzieć nisko i gdy to wrażenie potęguje wysoka linia okien. Tutaj nie da się obniżyć fotela jak zazwyczaj w innych autach (np. produkcji niemieckiej), a dodatkowo linia okien jest poprowadzona relatywnie nisko, np. niżej niż w Skodzie Superb. Pierwsze wrażenie po przesiadce z auta produkcji niemieckiej jest takie, że siedzi się wysoko.
... po maksymalnym wciśnięciu pedału przyspieszenia oczekujesz natychmiastowej reakcji. Tutaj to chwilkę potrwa, ale i tak krócej niż w PEUGEOT 508 LIFTBACK BlueHDi 130 GT. Natomiast potem nie oczekuj startu myśliwca - Camry przyspieszy szybko i z klasą. Choć jak to hybrydzie, przy maksymalnie wciśniętym pedale przyspieszenia pod maską wydarzy się dużo (wysokie obroty, zmiany obrotów itd.).
... nie przepadasz za miękkim zawieszeniem. Przy silnym hamowaniu trafiłem w studzienkę, co postutkowało zaskakującym dobiciem zawieszenia z przodu po prawej stronie.
... lubisz niemiecką ergonomię wnętrz. Ta toyotowska jest coraz lepsza, ale przykładowo dopiero po kilku dniach odnalazłem na desce rozdzielczej przyciski do obsługi dziennego licznika przejechanego dystansu, ponieważ z pozycji kierowcy zasłaniają je kierownica i manetki.
... nie lubisz, gdy od czasu do czasu napęd szarpnie. To dziwne, ale w Camry układ hybrydowy wydawał się mniej płynny niż w Corolli i np. dawało się odczuć szarpnięcia w momencie włączenia się silnika spalinowego, szczególnie wtedy, gdy nie był rozgrzany. Drgania silnika przenosiły się na nadwozie. Może to dlatego, że silnik spalinowy to całkiem potężny motor o pojemności 2,5 litra?
... potrzebujesz auta o dużych możliwościach przewozowych. Camry to typowy sedan i to taki, w którym zawiasy wchodzą w przestrzeń bagażową (nie są obudowane). Na dodatek ta od góry nie jest wykończona żadną matą - widać blachę z ostrymi krawędziami, siłownik podnoszący klapę, cięgna do odblokowania tylnych siedzeń przed złożeniem. Jeszcze bardziej rozczarowało mnie to, że w Lexusie ES, bliźniaku Camry, jest tak samo. Plus za to, że w ogóle można złożyć siedzenia, natomiast polega to wyłącznie na położeniu oparć tylnej kanapy. Otwór łączący bagażnik z kabiną pozostaje wąski i niski, a podłoga ma wysoki stopień. Jeśli jednak zamierzasz przewozić wyłącznie rzeczy niegabarytowe, to na pewno nie rozczaruje Cię pojemność bagażnika - do dyspozycji są 524 litry.
... istotna jest dla Ciebie zwrotność. Toyota podaje w danych technicznych PROMIEŃ zawracania 6,1-6,2 m. ;)
Komentarze
Prześlij komentarz