TRZY NIEMIECKIE KOMBI KLASY E






Właśnie zapoznałem się z porównaniem trzech kombi klasy średniej wyższej wyprodukowanych przez czołowych niemieckich producentów premium: całkiem nowego na rynku BMW serii 5 Touring (wersja 530d), niedużo starszego Mercedesa klasy E Kombi (350 d) oraz będącego od sześciu lat w ofercie Audi A6 Avant (3.0 TDI quattro). Porównanie jest warte uwagi z dwóch powodów. Po pierwsze, jest zapewne całkiem obiektywne, ponieważ niemieckie samochody produkowane przez podobnie silnie koncerny samochodowe są testowane i porównywane przez niemieckich dziennikarzy. Po drugie, wszystkie trzy samochody to ekskluzywne, bogato wykończone i wyposażone auta, zbudowane w oparciu o najnowocześniejsze rozwiązania techniczne. Każde z nich kosztuje oczywiście niemało i kupują je bardzo wymagający klienci. Krótko mówiąc, trzy porównywalnie świetne auta. Co je różni, a co dzieli według dziennikarzy niemieckiego czasopisma? 

Zacznijmy od podobieństw:
  • Wszystkie trzy auta są wyposażone w silniki Diesla i posiadają układ oczyszczania spalin wykorzystujący AdBlue (redukujący za pomocą mocznika ilość tlenku azotu w emitowanych spalinach).
  • Do ich wykończenia użyto wysokiej jakości materiałów, a także świetnie je spasowano.
  • Świetnie jeżdżą.
  • Są bardzo komfortowe.
  • Są bardzo drogie.
  • Mają całkiem spore bagażniki.
Co je dzieli?
  • Mercedes klasy E ma zdecydowanie większy bagażnik od BMW i Audi.
  • BMW ma najbardziej komfortowe zawieszenie - według dziennikarzy jest w zasadzie doskonałe. Tym bardziej, że jednocześnie to właśnie BMW najlepiej się prowadzi. Jest to pewnie również zasługa jego relatywnie niskiej masy - jako jedyne w towarzystwie waży mniej niż 1900 kg i jest lżejsze od Audi o 94 kg, a od Mercedesa o 131 kg.
  • Masa (choć nie tylko) ma wpływ na ilości zużywanego paliwa. Więc nie jest zbyt zaskakujące, że średnio w teście najmniej paliwa zużyło BMW. Zadziwiające jest jednak to, o ile - ponad litr mniej! 8 a 7 litrów - to duża różnica.
  • AdBlue najmniej wygodnie uzupełnia się w Audi, a dodatkowo trzeba to robić w jego przypadku najczęściej, ponieważ zawiera najmniejszy zbiornik dla tego dodatku.
  • BMW jest w zasadzie najkorzystniejsze w zakupie.
Dziennikarze Autobild nazwali testowany model 5 Touring najlepszym kombi świata. Jak widać, wśród najlepszych również da się wybrać tego najlepszego.

Komentarze

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *