SKODA OCTAVIA 1.6 TDI (110 KM)






Skoda zaprezentowała w ostatnich tygodniach Octavię po face liftingu. Nowy design przodu mnie nie przekonuje i to w szczególności wtedy, gdy porównuję go z Octavią obecną w sprzedaży. Co jeszcze oprócz eleganckiego designu oferuje aktualna wersja z silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI (110 KM)?

Pierwsze wrażenie po zajęciu miejsca za kierownicą: solidność. Fotel sprężysty, dobrze dopasowany, odpowiednio podpierający ciało w czasie jazdy. Deska rozdzielcza jest estetyczna, wykonana z dobrych materiałów, a jej elementy prawidłowo spasowano. Po zewnętrznej wielkości auta można by spodziewać się większej ilości miejsca z przodu, ale jest go wystarczająco dużo. Podobnie jest na tylnej kanapie. Wielki plus należy się natomiast za to, z czego Octavia jest od dawna znana - przepastny, długi i głęboki bagażnik o pojemności co najmniej 568 litrów. Po położeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1558 litrów. Niejedno kombi nie oferuje takich wartości.

Zawieszenie zapewnia komfort i dobre prowadzenie. W połączeniu z precyzyjnym układem kierowniczym sprawia, że Octavia wydaje się być przyjemnie kompaktowym autem - idealny kompromis do użytkowania w mieście i w trasie. Szkoda tylko, że w czasie jazdy dają o sobie znacząco znać szumy kół, opływającego powietrza oraz praca wysokoprężnego silnika.

Wspomniany silnik sprawnie napędza samochód, szczególnie wtedy, gdy do pracy włączy się turbosprężarka. Zaskakuje brak szóstego biegu. Zapewne przez to skrzynia została tak zestopniowana, że na poszczególnych biegach osiąga się relatywnie wysokie prędkości, a przykładowo wrzucenie czwartego biegu przy 60 km/h powoduje odczuwalne przeciążenie silnika.

W jeździe po niemieckich autostradach na dystansie 3000 km komputer pokładowy samochodu wykazał średnie spalanie w wysokości 6,5 l/100 km.

Dane opisywanego pojazdu

Rok produkcji: 2016. Przebieg wg licznika: 10 200 km. Cena fabrycznie nowej Octavii z silnikiem 1.6 TDI (110 KM) w opisywanej wersji wyposażenia Ambition: 85 320 zł.

Dane techniczne (dane producenta)

Turbodoładowany silnik wysokoprężny, system wysokociśnieniowego, bezpośredniego wtrysku paliwa Common Rail. 4 cylindry. Pojemność skokowa silnika 1598 cm sześciennych. Maksymalna moc 81 kW w zakresie 3200–4000 obr./min. (110 KM). Maksymalny moment obrotowy 250 Nm w zakresie 1500–3000 obr./min. Norma emisji spalin Euro 6. Skrzynia biegów manualna, 5-stopniowa. Sprzęgło jednotarczowe, suche, sterowane hydraulicznie.

Zawieszenie z przodu: kolumny McPhersona z dolnym wahaczem trójkątnym i stabilizatorem przechyłów. Zawieszenie z tyłu: belka skrętna z wahaczem wleczonym. Hamulce z przodu: tarczowe, wentylowane. Hamulce z tyłu: tarczowe. Wspomaganie kierownicy: elektromechaniczne. Rozmiar kół: 205/55 R16.

Wymiary w mm: długość 4659, szerokość 1814, wysokość 1461, rozstaw osi: 2686. Średnica zawracania 11,05 m. Pojemność bagażnika: bez koła zapasowego (z zestawem naprawczym) podstawowa/ze złożonym oparciem kanapy 590/1580 l; z kołem zapasowym 568/1558 l.

Masa własna 1305 kg (z kierowcą o masie 75 kg). Dopuszczalna ładowność 625 kg. Dop. masa przyczepy bez hamulca maks. 650 kg. Dop. masa przyczepy z hamulcem maks. 1500 kg.

Osiągi (dane producenta) 

Prędkość maksymalna 197 km/h. Przyspieszenie od prędkości 0 do 100 km/h w 10,6 s.

Zużycie paliwa (dane producenta)

W mieście/trasie/mieszane: 4,5/3,5/3,9 l/100 km. Emisja CO2 100 g/km. Pojemność zbiornika paliwa: 50 l.






A oto Skoda Octavia po face liftingu, model 2017:






Zdjęcia: Skoda

Komentarze

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *