TOYOTA AVENSIS TOURING SPORTS 1.8 MULTIDRIVE S ACTIVE






Masa własna tej wersji Toyoty Avensis wynosi w zależności od dodatkowego wyposażenia minimalnie 1430, a maksymalnie 1485 kg. Czy warto wozić ze sobą tyle kilogramów?

Silnik o pojemności 1,8 litra dysponuje mocą 147 KM. To dużo jak na tę pojemność. Można mieć nadzieję, że Toyota zadbała, aby silnik ten cechował się także trwałością. Plusem w toku użytkowania może okazać się łańcuch rozrządu.

Zamiast manualnej skrzyni biegów na pokładzie skrzynia bezstopniowa o nazwie Multidrive S. Zwiększa masę auta o 35 kg. Brak konieczności zmiany biegów oznacza wyższy komfort jazdy. Bezstopniowa zmiana przełożeń wymaga niewielkiego przyzwyczajenia się do pracy silnika podczas przyspieszania - obroty kształtują się inaczej niż przy tradycyjnych przekładniach.

Osiągi zadowalające: prędkość maksymalna 200 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 s. Subiektywne wrażenia są lepsze.

Zużycie paliwa według danych fabrycznych Toyoty wynosi 4,8 litra poza miastem, 8 litrów w mieście i 6 litrów średnio. Co ciekawe, są to wyniki w każdym przypadku o 0,1 litra lepsze niż wersji z manualną skrzynią biegów. Wygląda więc na to, że skrzynia bezstopniowa przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa mimo tego, że zwiększa masę auta.

Wszystko to opakowane jest w eleganckie nadwozie, które po ostatnim face liftingu z 2015 roku zyskało odświeżony wygląd. Znacznie większe zmiany niż nadwozie przeszła deska rozdzielcza, która jest zupełnie nowa. Moim zdaniem auto generalnie ani nie zyskało, ani nie straciło w porównaniu do poprzedniej wersji, która była wynikiem face liftingu przeprowadzonego w 2011 roku. Tak, Avensis przeszedł już kolejną kurację, która odsunęła w czasie wprowadzenie nowego modelu.

Jak na auto wprowadzone na rynek w 2008 roku obecny Avensis jest nadal atrakcyjną propozycją w segmencie D. W porównaniu do aktualnie wprowadzanych modeli konkurencji, które rozrastają się do rozmiarów segmentu E, Avensis z rozstawem osi 2700 mm pozostaje przyjemnie kompaktowym samochodem: zwinnym, zwrotnym i lekkim w prowadzeniu. Wnętrze oferuje całkiem dużo miejsca dla wszystkich pasażerów oraz dość pojemny bagażnik: min. 543, maks. 1609 litrów.






Podsumowując, w przypadku tego auta prawie 1,5 tony masy ma swoje uzasadnienie. Avensis jest bardzo komfortowym, dobrze wyposażonym i pojemnym samochodem, a podczas jazdy wydaje się lżejszy niż w rzeczywistości.

Zdj.: Toyota

Komentarze

Kontakt

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *