Masa własna tej wersji Toyoty Avensis wynosi w zależności od dodatkowego wyposażenia minimalnie 1430, a maksymalnie 1485 kg. Czy warto wozić ze sobą tyle kilogramów?
Silnik o pojemności 1,8 litra dysponuje mocą 147 KM. To dużo jak na tę pojemność. Można mieć nadzieję, że Toyota zadbała, aby silnik ten cechował się także trwałością. Plusem w toku użytkowania może okazać się łańcuch rozrządu.
Zamiast manualnej skrzyni biegów na pokładzie skrzynia bezstopniowa o nazwie Multidrive S. Zwiększa masę auta o 35 kg. Brak konieczności zmiany biegów oznacza wyższy komfort jazdy. Bezstopniowa zmiana przełożeń wymaga niewielkiego przyzwyczajenia się do pracy silnika podczas przyspieszania - obroty kształtują się inaczej niż przy tradycyjnych przekładniach.
Osiągi zadowalające: prędkość maksymalna 200 km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,7 s. Subiektywne wrażenia są lepsze.
Zużycie paliwa według danych fabrycznych Toyoty wynosi 4,8 litra poza miastem, 8 litrów w mieście i 6 litrów średnio. Co ciekawe, są to wyniki w każdym przypadku o 0,1 litra lepsze niż wersji z manualną skrzynią biegów. Wygląda więc na to, że skrzynia bezstopniowa przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa mimo tego, że zwiększa masę auta.
Wszystko to opakowane jest w eleganckie nadwozie, które po ostatnim face liftingu z 2015 roku zyskało odświeżony wygląd. Znacznie większe zmiany niż nadwozie przeszła deska rozdzielcza, która jest zupełnie nowa. Moim zdaniem auto generalnie ani nie zyskało, ani nie straciło w porównaniu do poprzedniej wersji, która była wynikiem face liftingu przeprowadzonego w 2011 roku. Tak, Avensis przeszedł już kolejną kurację, która odsunęła w czasie wprowadzenie nowego modelu.
Podsumowując, w przypadku tego auta prawie 1,5 tony masy ma swoje uzasadnienie. Avensis jest bardzo komfortowym, dobrze wyposażonym i pojemnym samochodem, a podczas jazdy wydaje się lżejszy niż w rzeczywistości.
Zdj.: Toyota
Komentarze
Prześlij komentarz