W tytule niniejszego artykułu powstało bardzo dobre pod względem marketingu zestawienie słów. Starałem się po prostu dokładnie opisać model, który miałem okazję poprowadzić, a znienacka pojawiła się intensywna energia. Jak dużo jest jej w nowym modelu Renault?
Pod względem estetyki z pewnością energii jest bardzo dużo. Kadjar został przyjemnie narysowany i, co ważne, inaczej niż Nissan Qashqai, z którym dzieli około 70% części. Alians Renault-Nissan ma inną strategię projektowania aut niż koncern Volkswagena, co przekłada się na na tyle duże różnice w wyglądach samochodów, że tylko bardzo dociekliwi zauważają wspólne elementy i cechy.
Szef Renault-Nissan Carlos Ghosn dumnie prezentuje nowy model. |
Koniec oglądania, przejedźmy się. Kadjar z jedynym silnikiem benzynowym o pojemności 1,2 litra i turbodoładowaniem na masę 1306 kg. Całkiem sporo, ale jak na jego gabaryty w rozsądnych granicach. 130 koni mechanicznych sprawnie napędza auto (według danych fabrycznych od 0 do 100 km/h w 10,1 sekundy), nie wytwarzając przy tym intensywnych ani nieprzyjemnych dźwięków. Komfort akustyczny jest na wysokim poziomie, podobnie jak komfort zawieszenia. W Kadjarze siedzi się wysoko i ma się wrażenie, że przestrzeń między siedzeniem a jezdnią wypełnia w całości gruba warstwa gumy. Auto jedzie spokojnie i całkiem dostojnie, a pasażerami nie wstrząsają niedoskonałości drogi. Tak, komfort jazdy to zdecydowanie mocna strona Kadjara.
Podsumowując stwierdzę, że Renault Kadjar to udany przedstawiciel klasy kompaktowych crossoverów. Oprócz podwyższonego prześwitu w zasadzie nic nie przemawia za tym, że jest to samochód terenowy. Jest to więc zwykły samochód osobowy o całkiem sporych wymiarach, które nie przekładają się co prawda na użyteczność wnętrza, ale razem z bardzo udanym designem sprawiają, że auto wygląda mocarnie i robi wrażenie. Jeździ się nim komfortowo i przyjemnie, choć raczej nie po ciasnym mieście. A ile jest w nim tytułowej energii? Zależy, w jakim kolorze. ;)
Cena Renault Kadjar Intens Energy TCE 130 to 88 900 PLN brutto.
Na sam koniec bonus: tak Kadjar wyglądał w fazie projektowej...
Fot.: Renault
Video: Telegraph Cars
Komentarze
Prześlij komentarz